Czy jesteśmy dobrze przygotowani do zmieniającego się świata cyfrowych usług?

Jednym z ważnych elementów walki z wykluczeniem finansowym jest edukacja – adresowana zarówno do konsumentów, jak i przedsiębiorców.

 

Wiedza, nie tylko o podstawowych usługach finansowych oferowanych na polskim rynku przez różne instytucje, pomaga zarówno odpowiednio dobrać ofertę do swoich potrzeb, ale również uniknąć sytuacji, gdy dostawca nierzetelnie informuje o swoich produktach.

Rynek płatniczy zawsze przykładał dużą wagę do edukowania klientów. W proces edukacyjny zaangażowane były zarówno instytucje publiczne, stowarzyszenia branżowe, jak i poszczególni dostawcy. Poziom wiedzy finansowej w społeczeństwie był przedmiotem analiz i badań prowadzonych m.in. przez nadzór. W efekcie malał poziom wykluczenia, jednak ciągle pozostawał ważnym wyzwaniem, wymagającym dalszej poprawy.

 

Ale edukacja to nie tylko walka z wykluczeniem. To również przygotowywanie społeczeństwa do dynamicznie zmieniających się produktów. To zadbanie, aby w pełni korzystać z otwierających się nowych możliwości. To pokazywanie dostawcom, w jakim kierunku idą zainteresowania konsumentów.

Cashless Congress w przeszłości był miejscem bardzo ciekawych prezentacji i debat dotyczących znaczenia edukacji finansowej. W tym roku również chcemy pochylić się nad stanem wiedzy i działaniami, które mogą wpłynąć na poprawę sytuacji. Chcemy inspirować uczestników Kongresu, aby w swoich obszarach postawili na edukację.

 

Już pierwszego dnia chcemy zainspirować uczestników i zaprosić na prezentację „Edukacja finansowa – czy jesteśmy dobrze przygotowani do zmieniającego się świata cyfrowych usług”.

 

 

Zachęcamy do udziału w Kongresie. Gwarantujemy, że zdobyta wiedza pomoże lepiej przygotować się do zmieniającego się świata płatności bezgotówkowych.