Badanie postrzegania płatności bezgotówkowych przez mikro i małych przedsiębiorców

Fundacja Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego zaprasza do zapoznania się z wynikami badania przeprowadzonego wśród reprezentatywnej próby małych i mikro przedsiębiorstw, zarówno przyjmujących płatności bezgotówkowe, jak i akceptujących wyłącznie gotówkę. 

 

 

Płatności bezgotówkowe stały się już częścią naszego życia. Większość obywateli posiada w portfelu (lub w smartfonie) co najmniej jeden bezgotówkowy instrument płatniczy. Można zatem byłoby stwierdzić, że barierą nie są już ani konsumenci, ani sieć akceptacji (co roku bite są rekordy zarówno liczby urządzeń, jak i liczby transakcji). Jednak średnie wartości dla rynku nie oddają w pełni sytuacji – są miejscowości, w których próżno szukać urządzeń do płatności bezgotówkowych.

 

Fundacja Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego przeprowadziła w pierwszym kwartale 2017 roku, we współpracy z Ministerstwem Rozwoju, Narodowym Bankiem Polskim, Uniwersytetem Ekonomicznym w Katowicach i Uniwersytetem Szczecińskim, badanie postrzegania rynku płatności bezgotówkowych przez najmniejszych przedsiębiorców – czyli tych, którzy rzadziej wprowadzają do swoich sklepów i punktów usługowych urządzenia płatnicze.

 

Wyniki badania, zrealizowanego przez ankieterów firmy IPSOS, pokazują, że jeszcze dużo pracy przed nami, w zakresie pełnego uterminalowienia rynku. Pomimo znaczącego spadku opłat interchange, koszty pozostają jednym z głównych argumentów przedsiębiorców przeciwko płatnościom bezgotówkowym, obok braku zainteresowania ze strony konsumentów. Pozytywnym sygnałem jest zadowolenie tych przedsiębiorców, którzy z płatności bezgotówkowych już korzystają.

 

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z wynikami badania.