Polacy lubią loterie konsumenckie

Loteria konsumencka organizowana przez FROB pozytywnie  motywuje klientów do używania elektronicznych instrumentów płatniczych. 

 

Pierwsza Ogólnopolska Loteria Konsumencka organizowana przez FROB wspólnie z czołowymi detalistami przekroczyła półmetek. Pierwsze 21 samochodów Ford Focus i 84 iPady znalazły już swoich nowych właścicieli. Ale nadal do wygrania zostało jeszcze dużo nagród – wystarczy dokonać zakupu w punkcie jednego z partnerów akcji, zapłacić za zakup kartą MasterCard lub Visa, zarejestrować rachunek na stronie www.zakupybezgotowki.pl  i czekać na kontakt od organizatorów.

 

Rezultaty pierwszej ogólnopolskiej loterii konsumentów na półmetku bardzo cieszą pomysłodawców akcji. „Chcieliśmy przede wszystkim zachęcić naszych partnerów – sieci detaliczne do promowania płatności bezgotówkowych, jako bardzo wygodnego sposobu na regulowanie rachunków, oraz uaktywnić posiadaczy kart. Nasza propozycja spotkała się z pozytywnym odzewem i finalnie do loterii przystąpiło sześć sieci: Biedronka, Hebe, Lukoil, MediaMarkt, Saturn i Selgros. Nawiązaliśmy również partnerstwo z organizacją MasterCard i Visa. Cieszę się, że właśnie nasza loteria pozwoliła na bliską współpracę detalistów i organizacji kartowych przy promowaniu nowoczesnych instrumentów płatniczych – mówi Robert Łaniewski”.

 

Loteria ruszyła 29 stycznia 2016 roku, a już 1 lutego odbyło się pierwsze losowanie nagród. Do udziału w loterii zachęcała akcja promocyjna prowadzona m.in. w radio i na billboardach oraz bezpośrednio w punktach sprzedaży partnerów. Do 23 lutego rozlosowano 21 samochodów Ford Focus, głównych nagród w loterii i 84 nowoczesne iPady. Na stronie akcji www.zakupybezgotówki.pl na półmetku było 365 tysięcy zarejestrowanych zgłoszeń udziału w loterii, średnia liczba dziennych rejestracji przekroczyła 20 tysięcy.

 

„Nasza loteria jest pierwszą taką akcją w Polsce, obejmującą karty płatnicze dwóch największych organizacji. Jej główny cel – zachęcanie konsumentów do płacenia kartami – jest właśnie realizowany. Akcja pokazuje, że również sieci detaliczne są zainteresowane propagowaniem działań korzystnych dla gospodarki Polski. Fundacja Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego planuje kolejne inicjatywy mające na celu zwiększanie obrotu bezgotówkowego w Polsce” – dodaje Robert Łaniewski, prezes Zarządu FROB.